Google wprowadza płatną wersję przeglądarki Chrome dla firm

Chrome Enterprise funkcje

Firma Google znów zaskakuje. Jej przedstawiciele ogłosili, że płatna przeglądarka Chrome jest już dostępna dla przedsiębiorców. Chrome Enterprise oferuje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, jednak dostęp do nich w wersji premium będzie wymagał dodatkowej opłaty.

Płatna przeglądarka Chrome wprowadza nowe standardy. Decyzja Google’a może zmienić podejście firm do dbania o bezpieczeństwo danych w Internecie. Temat ten pozostaje przedmiotem dyskusji i oczekiwania na dalsze informacje. Czy przedsiębiorcy będą mogli nadal korzystać z bezpłatnej wersji Chrome? Wyjaśniamy.

Nowa oferta dla biznesu

Google wchodzi na nowy obszar rynku, oferując płatną wersję przeglądarki Chrome, skierowaną przede wszystkim do przedsiębiorstw. Chrome Enterprise, która zadebiutowała 11 kwietnia bieżącego roku, budzi zainteresowanie wśród użytkowników, ze względu na swoje nowe, zaawansowane funkcje w zakresie ochrony danych.

Chrome Enterprise oferuje szereg zaawansowanych narzędzi i funkcji bezpieczeństwa, takich jak monitorowanie zagrożeń, szybsze reagowanie na niepożądane incydenty oraz dostęp do bardziej zaawansowanych opcji konfiguracyjnych. To wszystko ma pomóc firmom w ochronie danych przed cyberzagrożeniami. Jak zareagowali użytkownicy na nową wersję przeglądarki od Google i związane z nią opłaty?

Chrome Enterprise w wersji darmowej lub płatnej

Korzystanie z zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa oferowanych przez Chrome Enterprise w wersji premium wiązać się będzie z dodatkowym kosztem. Subskrypcja ta wymagać będzie opłaty w wysokości 6 dolarów miesięcznie za każdego użytkownika. Dla firm, które muszą uwzględnić dodatkowe wydatki w swoim budżecie, może to stanowić wyzwanie.

Dla tych, którzy nie są gotowi na poniesienie dodatkowych kosztów, istnieje również wersja darmowa, znana jako Core. Oferuje ona podstawowe funkcje przeglądarki Chrome, bez dodatkowych zabezpieczeń dostępnych w wersji premium. Dla niektórych firm ta opcja może być wystarczająca, szczególnie jeśli nie mają one wysokich wymagań dotyczących ochrony danych.

Decyzja Google’a o wprowadzeniu płatnej wersji przeglądarki spotkała się z mieszanymi reakcjami ze strony firm. Niektórzy widzą w tym szansę na zwiększenie poziomu ochrony danych. Inni natomiast obawiają się dodatkowych kosztów i utrudnionego dostępu do istotnych narzędzi bezpieczeństwa.

Autorka: Krystyna Kowalska

Fot.https://www.shivaami.com/chrome-enterprise/

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *